2016年1月10日日曜日

2016 カタール・エクソンモービル・オープン “ Since I know this sport I've never seen somebody playing at this level. ”said Nadal

934104_10153922227928701_4244917653303880459_n

一言で言うと、「衝撃。」でした。。。 6-1 6-2 
カタールでジョコビッチVSナダルのファイナルだったわけですけど、ジョコビッチ恐ろしいほど強かったです!
もう全く隙がなく、ストロークではナダルを右へ左へ振り回し、オープコートでも逆をついてでもウィナーがポンポン決まりました。相手がナダルと思えないほどでした。。。新年早々ゾーンに入っちゃった??
このテニスされたら誰も勝てないですね。ナダルのスピンボールをバックハンドの高い打点から打ち込むのはジョコビッチはもはや完璧につかんでおり、ナダルがスーパーショットを打っても、さらに返すんですよね。鉄壁の守備とも言われますが、攻守一体ですね。いや、これ見ると全豪もジョコビッチかな??と弱気になってしまいます。
これで去年のこのカタールでカルロビッチに準々決勝で負けてから、1年間出る大会すべて決勝進出。。。
本当に強いジョコビッチです。

ナダルのコメントもこれ以上にない賛辞を送っています。
"The match is easy to analyse," said Nadal. "I played against a player who did everything perfectly. I don't know anybody who's ever played tennis like this. Since I know this sport I've never seen somebody playing at this level. So I just congratulate him and that's it

「この試合を分析するのは簡単です。」「私はすべて完璧にプレーするプレーヤーと対戦した。私は今までこのようにテニスをした人を知らない。私はこのスポーツを知ってから、このレベルでプレーするのを見たことがない。私はただ彼を祝福します。」

"I know I can do a few things better, but the real thing is with these conditions, playing during the night and with the feeling of the ball here, it's so difficult to have chances against him playing like this. It is probably impossible.

「私はもう少しいいプレーができるのはわかっている。しかし、本当にところ、コンディション、夜、ボールの感触であったりする、このようにプレーする相手にチャンスはほとんどない。たぶん不可能に近い。」

"When somebody is better than you, you accept it and you work to try to improve yourself. That's it. I am not frustrated. I look at the things very clearly and I am always honest. Today he's better than me without a doubt."


「誰かがいいプレーをする時、それを受け入れます。私は失望はないです。私にはそのことはとてもはっきりしているし、私はいつも正直です。今日は私よりジョコビッチがよかった。疑いようがないよ。」

"It did feel as close to perfection as it can get," Djokovic responded, when told of Nadal's comments. "From the first to the last point I managed to impose my own tactical approach and strategy and what I have prepared myself for, and the conditions were played to my favour... There are those days when you see a tennis ball as a watermelon, and I guess this was that kind of day."

ナダルのコメントを受けて、ジョコビッチは答えました。「完璧に近かったと思う。最初から、最後のポイントまで私はなんとか、私自身の戦術的なアプローチと覚悟を強要することができ、状況は私に支持されました。誰でもテニスをするとき、テニスボールがスイカに見えるときがあります。私はそんな日だったと思います。」


その試合の模様をハイライトでどうぞ!

フェイスブックやってます♪フェイスブックページへの「いいね!」お待ちしてます(⌒-⌒)(右のバーでもできます)
↓  ↓  ↓
https://www.facebook.com/pooon2010


1クリックお願いします
   ↓
人気ブログランキングへ 

続きを読む
source : テニスのある日々