2015年12月9日水曜日

2016年 フェデラーがエドバーグとの契約を解消 リュビチッチが新しいコーチに!

12366370_10153849062278701_3491875676564617985_n

私が中学生ぐらいの頃、夢中で見ていたテニス選手がエドバーグでした。今はフェデラーファンの私ですが、この二人が組むなんて、夢のように思っていました。しかし、残念ながらコーチ契約解消となりました。。。はぁ悲しい。。。この二人のコンビでグランドスラムを獲るところを見たかった~という思いがあります。


ロジャーフェデラーは来シーズンステファンエドバーグとツアーをまわらないことを表明しし、新しいコーチと一緒に2016年ATPツアーに向かいます。同郷のルチッチはフェデラーのヘッドコーチのままで、元世界No3のクロアチア人のイバンリュビチッチが2016年のチームに参加します。


Roger Federer
will head into the 2016 ATP World Tour season with a new-look coaching team after announcing that Stefan Edberg would not be traveling with him next year. While countryman Severin Luthi will remain Federer’s head coach, joining the team in 2016 will be Croatian former World No. 3 player Ivan Ljubicic.



フェデラーは2014年委1シーズンだけチームに入ってもらうということでサインしたのですが2015年に延長した。フェデラーはフェイスブックでとホームページにリリースした。「とても成功した2年で、私の子供の時のアイドルで、私のチームに参加してくれたエドバーグに感謝している。夢がかなった。2014年だけであることだけになっていたが、ステファンはパートナシップを延長してくれた。私は本当に感謝している。」
Federer revealed Tuesday that Edberg originally signed on to the coaching team for one season only in 2014, but agreed to stay on in 2015.

Federer released a statement on his Facebook page and RogerFederer.com, saying: “After 2 very successful years, I would like to thank Stefan Edberg, my childhood idol, for agreeing to join my team.  It was a dream come true. Although it was supposed to only be for 2014, Stefan was great and agreed to extend the partnership through this year, which I really appreciated.


「彼が私に教えてくれたことや影響は、私のゲームに残ります。彼は私のチームの一部分です。あと省略~
“He taught me so much and his influence on my game will remain. He will always be a part of my team. Severin Luthi, who I have been working with since 2008, will continue to be my main coach and he will be joined by Ivan Ljubicic. Both Daniel Troxler, my physiotherapist and Pierre Paganini, my longtime fitness trainer, will remain part of my technical team.”

エドバーグはATPツアーに声明をリリースしました。「ロジャーと私は素晴らしい2年を一緒におくりました。彼が2013年の終わりに私に近づていて来たとき、1年だけの約束でした。それがスタートとなって、今までのテニスで最も偉大なアンバサダーとなり、特別なパートナシップなりました。私がツアーに戻って、スポーツがそれだけに前進したのを見ることは、エキサイティングでした。」

Edberg released a statement to ATPWorldTour.com, saying: “Roger and I had a wonderful two years together.  When he originally approached me at the end of 2013, I committed to work with him for only a year.  It became very clear from the start that this was going to be a special partnership, working with the greatest ambassador tennis has ever seen.  It was exciting for me to be back out on tour and to see that the sport has made so much progress.


今日のテニスの質は今までより強い(高い)です。驚いた2014年から私がもう1年コーチを続ける決定をして与えられてことではっきりと理解できた。。ロジャーはまだテニスというスポーツででたくさんの影響を与えられるし、大きいイベントに勝つことができると思っています。ロジャーと私は親友のままで、そして、私は常にフェーデラー・チームの一員だと感じています。ロジャーが出場する2016年にいくらかのトーナメントをするのを見ればいいのですが。」
“The quality of tennis today is stronger than it has ever been.  After an amazing 2014, I decided to continue on for another year, but with a clear understanding that it would be my last year given the time commitment. I believe Roger still has a lot left to give to the sport of tennis and is capable of winning the big events. Roger and I will remain close friends and I will always feel part of the Federer team.  I hope to try and come watch Roger play some tournaments in 2016.”

Federer will make his 2016 debut at the Brisbane International, which begins January 3. Federer reached 1,000 career match wins in Brisbane last year en route to the title.


う~ん、やっぱり寂しいし、残念です。。。(TT)  (下手な訳はお許しを・・・ATPのホームページからです)

フェイスブックやってます♪フェイスブックページへの「いいね!」お待ちしてます(⌒-⌒)(右のバーでもできます)
↓  ↓  ↓
https://www.facebook.com/pooon2010


1クリックお願いします
   ↓
人気ブログランキングへ 


source : テニスのある日々